vrijdag 27 augustus 2010

Dansen

's morgens ben ik in het hotel gebleven. 's Middags naar de loods waar we met zo'n man of 15 aan onze toekomstige bronzen beelden aan het werk zijn. De 'echte' beeldhouwers, de hakkers werken buiten, als het tenminste niet regent. Wij staan in ieder geval droog. Een paar dagen terug was er zoveel regen dat we op sommige stukken met de bus door het water reden waarbij het water tot bovenaan de wielen stond.

Ik ben nog steeds bezig met het frame te maken. Veel houtconstructies maken aan het metalen frame die het klei moeten gaan vasthouden. Ik had zowaar 4 meisjes die me hielpen. Ze zijn zo ontzettend aardig, geweldig.

Een collega uit Zambia maakt een beeld van over elkaar heen krioelend mensen die op de grond liggen. Ik had hem foto's van mijn dochter laten zien. Hij was er erg van gecharmeerd en wilde haar graag op skype zien in levende lijve. We hebben toen samen met mijn dochter even gezellig zitten skypen. Hij heeft toen nog zijn haar laten zien. Hij draagt nl. een tulband. Maar onder die tulband zit rastahaar dat komt totaan zijn heupen als hij het los laat hangen. Zijn laatste haircut was een jaar of 4 geleden.

's Avonds zowaar gedanst in het park bij het hotel met de langste Chinees die beschikbaar was. De meesten komen bij mij maar tot borsthoogte. Er werd gezongen in microfoons. Toen we aankwamen gingen er onmiddellijk mensen voor ons opstaan zodat wij konden zitten. Ze hebben echte ouderwets goede manieren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten